Job 18 van 18


Report this listing

Solliciteren



Stafmedewerker HRM Juridische en Beleidszaken


Functie

Ben jij een gedreven juridisch expert en word jij warm van beleidsvraagstukken in een boeiend stadsbestuur ? Wil jij mee bouwen aan een stevige basis waarbinnen 1200 medewerkers hun job uitvoeren? Lees dan snel verder, want binnen het HRM team van Stad Mechelen ligt jouw droomjob misschien wel op jou te wachten!

Wat doe je als Stafmedewerker HRM Juridische En Beleidszaken?

Je bent verantwoordelijk voor het project “ De nieuwe Rechtspositieregeling ” :

  • je informeert je grondig over de nieuwe mogelijkheden binnen het kaderbesluit over de nieuwe rechtspositieregeling voor lokale besturen; je neemt deel aan het regionetwerk , en je voert benchmarks uit met andere overheden en de privésector
  • je verzamelt via verschillende methodieken (workshops, bevraging, etc.) input van stakeholders om binnen een globale HR-visie de nodige aanpassingen voor te stellen over volgende thema’s: selectie en aanwerving, loopbaanopvolging, vorming en opleiding, salaris, toelagen, vergoedingen en sociale voordelen, verloven en afwezigheden, ontslag
  • je vertaalt de strategische HR-keuzes van Stad Mechelen in een toegankelijk geschreven rechtspositieregeling, je schrijft mee uit en coördineert de eindredactie
  • je coördineert de besluitvormings- en goedkeuringsprocedure (Managementteam, College van Burgemeester en schepen, syndicaal overleg, etc.)
  • Samen met de interne communicatiedienst zorg je voor een communicatieplan over de nieuwe rechtspositieregeling

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor kleinere HR beleidsdossiers , je kan deze projectmatig uitwerken en opvolgen

Samen met een stafmedewerker HRM:

  • zorg je voor ondersteuning m.b.t. toepassen van arbeidswetgeving en sociaal zekerheidsrecht , je volgt de wetgeving op, informeert de dienst over nieuwe ontwikkelingen en vertaalt de wetgeving naar de situatie van onze organisatie
  • bied je juridische en beleidsmatige ondersteuning en adviseer je het beleid en bestuur
  • coördineer je de opvolging van juridische procedures/dossiers

Jouw profiel

  • Je hebt een grondige kennis van de arbeidswetgeving en sociaal zekerheidsrecht , alsook van het administratief recht
  • Je hebt affiniteit met lokale besturen of je bent in staat snel inzicht te verwerven in de werking van een lokaal bestuur
  • Je bent bereid je bij te scholen waar nodig
  • Je kan juridische taal omzetten in toegankelijke taal
  • Je bent communicatief en kan tegelijk goed luisteren
  • Je bent thuis in procesmanagement en veranderingsmanagement
  • Je kan snel en doeltreffend informatie opzoeken en hanteren
  • Je volgt dossiers nauwkeurig , gestructureerd en kernachtig op
  • Je denkt out of the box en gaat op zoek naar een oplossing voor elk probleem

Aanbod

  • Je maakt deel uit van een warm en dynamisch team met expertise in verschillende domeinen
  • Je vervult een boeiende en belangrijke rol met impact voor al onze medewerkers
  • Een voltijds of 4/5de contract van bepaalde duur voor de duur van het project op niveau A1-2
  • Relevante beroepservaring in de privésector of als zelfstandige wordt in aanmerking genomen voor een maximumperiode van 18 jaar.
  • Bruto aanvangsloon zonder anciënniteit € 3 714,32 per maand.
  • Bruto loon met 18 jaar anciënniteit in de privésector € 5 737,22 per maand.
  • Extra’s: een interessante verlofregeling & opleidingsmogelijkheden, maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, terugbetaling abonnement woon-werkverkeer, fietsvergoeding, mogelijkheid tot thuiswerk en telewerkvergoeding
  • Lees ook de en

Solliciteren

Charlotte Velleman
015 29 24 46
charlotte.velleman@personeelmechelen.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht